נשירת שיער אצל נשים • רבקה זהבי פאות

נשירת שיער אצל נשים

 נשירת שיער אצל נשים
 נשירת שיער אצל נשים
 נשירת שיער אצל נשים

ידע כללי על שיער ועל בעיות הקשורות בשיער
החברה האנושית מייחסת חשיבות חברתית ותרבותית רבה לשיער הגוף ולשיער הראש בפרט. דאגה וחרדה גדולה נגרמות לאנשים הסובלים מנסיגה של קו השיער או מהתדלדלותו. במקרים רבים, חוסר ההבנה של הסיבות לנשירה ולהידלדלות, ייגרמו לסובלים מתופעות אלה לנסות "תרופות פלא", ויטמינים שונים, טיפולים חשמליים, ועיסויי קרקפת למיניהם.
סטטיסטית, כמעט שניים מכל שלושה גברים סובלים מסוג זה או אחר של התקרחות. בעזרת הבחנה מדויקת של הסיבות לנשירה ולאובדן השיער ניתן לעזור ולסייע לאנשים להתמודד עם הבעיה.

התנהגות שיער "נורמלית"
כ 90% משיער הראש נמצא ב"שלב של צמיחה וגדילה" בתקופה שנמשכת בין שנתיים ועד שש שנים. 10% מהשיער הנוסף נמצא ב"שלב מנוחה", הנמשך כחודשיים-שלושה, ובסופו השיער נושר. קצב נשירה של 50 עד 100 שערות ליום נחשב לקצב נורמלי. השיער שנשר מוחלף בשיער חדש הצומח מאותו זקיק ממנו נשרה השערה.

קצב גדילת השיער הוא כסנטימטר בחודש. כמות שיער הראש של אנשים בעלי שיער בלונדיני טבעי גדולה יותר (140,000) מזו של ברונטים (105,000) וזו של ג'ינג'ים (90,000). ככל שמתבגרים, קצב צמיחת השיער יורד.

שיער הראש מורכב ברובו מסוג של חלבון הנקרא קרטין, הנמצא גם בציפורני הידיים והרגליים. כדי להבטיח צמיחה תקינה של שיער יש לכלול בתפריט היומי מזון המכיל את החלבון קרטין, כגון: עוף, דגים, ביצים, טופו ואגוזים.